עבודות אחרונות שהועלו לאתר
  כל מה שחם
 
סנו JET היא הפרסומת הסקסיסטית לשנת 2013

ארגון ויצו העניק היום את אות הקלון למפרסם הסקסיסטי

אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית לשנת 2013 הוענק היום ע"י ארגון ויצ"ו לפרסומת של סנו JET "לדאוג למשפחה זה לנקות בסנו JET".
מנימוקי השופטים: "הפרסומת מנציחה שלל סטריאוטיפים מיושנים אודות מקומה ותפקידה של האישה, שאמורים היו לחלוף מהעולם. הפרסומת מקבעת את החשיבה שמקומן של הנשים בנקיון הבית ובטיפול בילדים. השימוש הציני בילדות והדינאמיקה המתפתחת ביניהן מטמיעה בהן את ציפיית החברה מהן כנשים בוגרות בעתיד ומנבאת את זהותן כשתתבגרנה - נשים שתפקידן לנקות, תחרותיות וביצ'יות".

למקום השני נבחרה הפרסומת לקרולינה למקה בכיכובה של בר רפאלי כשפנפנית.
מנימוקי השופטים: פרסומת זו ממשיכה קו פרסומי מיושן ופוגעני לפיו גוף האישה הוא כלי למכירת מוצרים ואמצעי סיפוק לגברים. הפרסומת מקבעת תפיסה מעוותת לגבי תפקידן של הנשים שייעודן 'לשמש' את הגבר והתפיסה בעייתית בנוגע ליחסים בין המינים".

למקום השלישי נבחר הקמפיין הפרובוקטיבי של עיתון 'הארץ'.
מקום רביעי - פרסומת לנעלי ALDO.

מקום חמישי - "תשמרי על הכוס שלך" של זניט מדיה ומגזין 'טיים אאוט'. מנימוקי השופטים: "לכיתוב יש מסר כפול המופנה כלפי נשים וצעירות בלבד - אם היית שומרת שלא יטפטפו סם אונס לתוך הכוס שלך, לא היית נאנסת". עוד מוסיפים השופטים: "במציאות שבה אנו עדים לעלייה בדיווחים על מקרי אונס חמורים, שמתרחשים גם בקרב בני נוער, המסר היוצא מהקמפיין כי האחריות על מניעת האונס מוטלת על הנשים והילדות הקורבנות ולא על התוקף הוא מסר מסוכן ביותר".

שרון צ'רקסקי, מנהלת 'אות הקלון': "הייצוגים הפורנוגרפיים של נשים כבר לא נחשבים לתופעת שוליים. אין פלא שצצים קמפניים שלמים שמבוססים על תנועת ה'טוורקינג', או שמופיעות 'אושיות רשת' פרובקטיביות. אין ספק שהדבר מחלחל אלינו כחברה ומעוות את תפיסת המיניות בקרב צעירים ובני הנוער".

קראו עוד על המועמדים לפרסומת הסקסיסטית לשנת 2013