http://www.dvarhamefarsem.co.il/col/55225/ilan.jpg המציאות החדשה של המפרסמים בעולם נטול עוגיות

   

  עבודות אחרונות שהועלו לאתר
  המציאות החדשה של המפרסמים בעולם נטול עוגיות / אילן סגלמן

הדיונים בעולם הפרסום המקוון סביב מותן של ה"עוגיות צד שלישי" (third party cookies), שעוקבות אחרי משתמשים על מנת לטרגט אותם, נמשך זה זמן מה. עוגיות כבר הוסרו מדפדפני ספארי ומוזילה. יחד עם זאת, הכרזה אחרונה של גוגל כרום על הפסקת תמיכה הדרגתית בהן בשנתיים הקרובות, קירבה אותנו למציאות החדשה של פרסום דיגיטלי בעולם ללא עוגיות. ההחלטה של גוגל כרום היא מאד חיובית מאחר שהיא מעודדת שמירה על פרטיות המשתמשים ומפיחה חיים חדשים בטכנולוגיות שמאפשרות טרגוט חכם והוגן של משתמשים.

יש טכנולוגיות טרגוט שמכבדות פרטיות
כתובות IP מקבלות עדיפות גבוהה יותר כיום בטרגוט פרסומים, כטכנולוגיה מוכחת שמציעה נתונים שאינם פולשניים ושאינם עוקבים אחרי משתמשים עם עוגיות. במקום לרדוף אחר מידע אישי אודות משתמשים און-ליין, IP Geolocation עובד היכן שאי אפשר אפילו לנסות עשות זאת. לא ניתן לעקוב אחר אדם באמצעות כתובות IP מאחר שהן מנותבות בצורה רשתית ולא דרך המכשירים או המחשבים.

טרגוט מבוסס IP מעולם לא היה רלוונטי יותר. הוא מספק פרופילים עשירים של משתמשים ברמה מאוד גרנולרית, ויכול למקם משתמש בקנה מידה של שכונה בתוך עיר. ניתן לקבל באמצעותו פרופיל התנהגות עמוק סביב המשתמש. לדוגמה, אם ידוע למפרסם על כתובת IP הממקמת משתמש במדינה קרה, הוא יוכל לעניין אותו במוצרים אחרים לעומת אדם שמתגורר במדינה חמה. כך גם בנוגע למשתמשת שנוהגת להגיע פיזית לקניונים הסכמוכים לביתה. צרכנית זאת היא בעלת התנהגות צרכנית שונה לעומת משתמשים שרוכשים מוצרים מהבית און-ליין – ניתן לעניין אותה במוצרים והנחות שקיימים בקניונים שהיא מבקרת בהם. מעבר לכך, טרגוט מבוסס מיקום, באמצעות IP Geolocation מאפשר לבנות שכבות מידע ולהצליב ביניהן, כך שניתן להתאים את התוכן הרלוונטי למשתמש.


טרגוט בימי המובייל
רמת הטרגוט של הקמפיינים הפרסומיים צריכה להיות זהה, בין אם מדובר במכשיר הנייד או במחשבים נייחים או ניידים, שכן, האסטרטגיה הפרסומית מגובשת ללא קשר למכשיר. עסקים מעוניינים להשתמש ב- IP Geolocation גם לטרגוט פרסומים ותוכן למכשירים ניידים. אולם, ברוב המקרים, על מנת שמשווקים יוכלו לנצל שירותים המבוססים על מיקום ולספק פרסומות ממוקדות, קידומי מכירות ותוכן, על המשתמשים הסלולריים להסכים לכך. משתמשים רבים מסרבים, תוך שהם מציינים סיבות כמו חשיבות הפרטיות או חסכון בחיי הסוללה. ברגע שמשתמשים מכבים שירותים מבוססי מיקום, ברוב המקרים קשה לגרום להם להפעיל אותם מחדש. הם יצטרפו מחדש לשירותים אלו רק כאשר הם מרגישים שהם יקבלו תמורה בעלת ערך.
על ידי שימוש בנתוני IP בשכבת הטרגוט הראשונה, משווקים יכולים להעניק למשתמשים ניידים הצעה רלוונטית (כמו הנחה בבית קפה סמוך למקום המצאם), ובכך לתמרץ אותם לבחור לקבל תוכן רלוונטי עוד יותר כשכבה שנייה. טרגוט למשתמשים ניידים צריך להיות בגישת השכבות.
בנוף החדש הרגיש לפרטיות, פרסום באמצעות כתובת IP פותח הזדמנויות חדשות לעסקים ומאפשר להם להיות תחרותיים יותר. הם יכולים להתאים ולדייק את הקמפיינים הפרסומיים שלהם לכל סוגי המכשירים ולקבל החזר טוב יותר על ההוצאות שלהם. נתוני ה- IP גם מעניקים למפרסמים שכבה חדשה של מידע איתה ניתן לבקר את הביצועים ולשנות קמפיינים תוך כדי תנועה במידת הצורך.

הכותב הוא אילן סגלמן, מנהל פיתוח עסקי ב- Digital Element ישראל